26 04 2016
Najważniejsza dla każdej firmy jest… sprzedaż
Jeżeli wzięlibyśmy pod uwagę wszystkie główne funkcje przedsiębiorstwa, takie jak opracowanie produktów, obsługę klientów, księgowość, działania operacyjne czy marketing, głównym priorytetem powinien być ZAWSZE marketing. Pozostałe funkcje oczywiście też są ważne, ale bez marketingu nie ma sprzedaży, bez sprzedaży nie ma przepływów pieniężnych, a bez nich nie będziesz w stanie opłacić całej reszty. Jest to podstawowa zasada przedsiębiorczości i choćbyś się dwoił i troił, dopóki nie sprzedasz pierwszego produktu, nie masz firmy… masz hobby, na które wydajesz pieniądze. Aby przekonać się, czy Twoje hobby i związane z nim pomysły można przekuć w biznes, musisz zacząć sprzedawać. Jakość i przydatność Twoich produktów zweryfikuje rynek.
Jak zatem uruchomić firmę z głową? Przede wszystkim:
- Dopracuj produkt na tyle, aby nadawał się on do sprzedaży, nie musisz w tym momencie dopracowywać go do perfekcji.
- Sprzedaj go.
- Jeśli okaże się, czego Ci życzę, że Twój produkt będzie się sprzedawał, ulepszaj go.
Patrząc na przedsiębiorców, których spotkałem na swojej drodze, większość z nich zajmowała się wpierw wszystkim, tylko nie sprzedażą. Najważniejsze dla nich było wynajęcie biura, zatrudnienie pracowników a także zakup sprzętu i oprogramowania, które ostatecznie lądowały w szafie. Jeżeli więc zajmował się będziesz kwestiami drugo- i trzeciorzędnymi, to ile czasu zostanie Ci na sprzedaż?
A Ty? Jak myślisz o pieniądzach?
Dodany blog do zakładek 🙂 oby więcej takich wpisów.
Witam,
Chciałam zapytać czy zostałby Pan moim tzw mentorem,
Pozdrawiam
jak mogę Ci pomóc?